Retur & Återbetalning

Återbetalning

För de flesta artiklar kan du returnera din vara inom 14 dagar efter mottagandet för återbetalning eller utbyte. Återbetalning av returfrakt är inte tillgängligt för detta.

Produkten måste vara i nyskick, oanvänd och i obruten originalförpackning. På grund av hygieniska skäl kan vi inte godkänna returer där förseglingen har brutits eller där produkten har använts, såvida det inte handlar om ett godkänt garantifall.

Den måste också finnas i originalförpackningen.

Ångerrätt enligt lag

Du har enligt svensk lag rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från att du mottagit din beställning. För att nyttja ångerrätten måste produkten vara i väsentligen oförändrat skick, vilket innebär att den inte får ha använts eller ha brutits upp om det rör sig om en hygienprodukt.
Kontakta oss via vårt kontaktformulär för att meddela att du vill utnyttja ångerrätten. Du som kund står för returfrakten. Återbetalning sker inom 14 dagar från att vi mottagit din retur och godkänt den.


Returer (om tillämpligt)

När din retur har mottagits och inspekterats skickar vi dig ett e-postmeddelande för att meddela dig att vi har fått din returnerade artikel. Vi kommer också att meddela dig om godkännandet eller avslaget på din återbetalning. Om du är godkänd, kommer din återbetalning att behandlas, och en kredit kommer automatiskt att tillämpas på ditt kreditkort eller den ursprungliga betalningsmetoden inom ett visst antal dagar.

Försenade eller saknade återbetalningar (om tillämpligt)

Om du inte har fått någon återbetalning ännu, kontrollera först ditt bankkonto igen.

Kontakta sedan ditt kreditkortsföretag, det kan ta lite tid innan din återbetalning officiellt publiceras.

Kontakta din bank. Det finns ofta någon behandlingstid innan en återbetalning publiceras.

Om du har gjort allt detta och du fortfarande inte har fått din återbetalning ännu, vänligen kontakta oss genom att använda vårt kontaktformulär.

365 dagars öppet köp

Utöver den lagstadgade ångerrätten erbjuder vi ett öppet köp i 365 dagar.

Om du ångrar ditt köp kan du returnera produkten inom 365 dagar – oavsett anledning. För att kunna utnyttja öppet köp måste varan vara oanvänd, i nyskick och i obruten originalförpackning. Av hygieniska skäl kan vi inte godkänna returer där förpackningen har brutits eller produkten använts.

Du som kund står för returkostnaden. Ångerrätten gäller inte specialanpassade produkter.

Kontakta oss via kontakt@lumora.se så hjälper vi dig!

Ej uthämtat paket

När din beställning skickas från oss levereras den till ett ombud, och du får en avisering via sms, e-post eller PostNord-appen.
Paketet ligger kvar i 7 dagar innan det automatiskt går i retur till oss.


Om du inte hämtar ut ditt paket i tid registreras det som en ombudsretur.

För att täcka kostnader för hantering, frakt och administration debiteras du en avgift på 199 kr.

Rabattkoder

Rabattkoder gäller endast vid köptillfället och kan inte läggas till eller återbetalas i efterhand. Det är kundens ansvar att ange giltig kod innan betalning slutförs.


Viktigt att veta:

  • Har du ångrat dig? Då behöver du hämta ut paketet och returnera det via vår vanliga returprocess.

  • Ej uthämtade paket debiteras alltid 199 kr, oavsett anledning.

  • När paketet returnerats makuleras din beställning automatiskt.

  • Beloppet för varorna återbetalas minus 199 kr i expeditionsavgift.

  • Om du ännu inte har betalat fakturan, korrigeras summan. Har du redan betalat, återbetalar vi mellanskillnaden.

  • I de fall vi inte kan dra avgiften från din betalning skickas en separat faktura.


Tips: Du kan ofta förlänga liggetiden direkt i PostNords app – helt kostnadsfritt.


Utbyten (om tillämpligt)

Vi ersätter endast föremål om de är defekta eller skadade. Om du behöver byta det mot samma objekt, skicka ett e-postmeddelande med vårt kontaktformulär.

Avbokning:


Om du vill avbryta din beställning efter att ditt paket har skickats kommer din begäran om avbokning inte att accepteras tyvärr.



Frakt

Vi kommer att instruera dig via e-post i var du ska skicka ditt objekt för retur.

Du ansvarar för att betala för dina egna fraktkostnader för att returnera din vara. Fraktkostnader återbetalas inte. Om du får återbetalning dras kostnaden för returfrakt från din återbetalning.

Beroende på var du bor kan tiden det tar för din utbytta produkt att nå dig variera.

Om du levererar en vara över 750 kr bör du överväga att använda en spårbar frakttjänst eller köpa fraktförsäkring. Vi garanterar inte att vi får din returnerade artikel.